Çiçekler ve Çevirmeni

Şubat 17, 2011

Kassiya, bildiğimiz ismiyle Sinameki

“Prosper Merimée’nin Karmen’ini Türkçeye çevirirken, Karmen’in tütün imalathanesine saçlarında bir kassiya demetiyle girdiğini okudum. Bodrum da Akdeniz’in Anadolusiya gibi, güneş iliydi. Oradaki kadınlar saçlarına neden “kassiya” demetleri takmasınlardı? Hemen kassiya tohumları ısmarladım. Bunları ektim, fidanları sağa sola diktim. Bir gün bir dükkanda oturuyordum. Bir gelin alayı geçti. Fukaraydı zavallı kızlar, takınacak süs bulamamışlardı. Kassiya demetleriyle süslenmişlerdi. Öyle sevindim ki buna.”
                                                                              Mavi Sürgün, Halikarnas Balıkçısı

Ekim 1973’te İzmir- Hatay’da Merhaba Apartmanı’ndan terk etti dünyayı, Azra Erhat’a yazdığı mektupları da hep bir Merhaba’yla  bitirirdi Balıkçı .

Ben de bir başlangıç olarak bir merhabayla bitireyim bu kısa güzel hikayeyi: MERHABA.

Bir Cevap Yazın

