Nicanor Parra: Bir Şiir

Aralık 2, 2011

Düşsel Adam
Nicanor Parra

Düşsel adam
düşsel bir evde yaşar
düşsel ağaçlarla çevrili
düşsel bir nehrin kıyısında.

Düşsel olan duvarlarında
düşsel eski tablolar asılıdır
düşsel uçurumlar vardır tabloda
düşsel mekan ve zamanlarda
düşsel dünyalarda yaşanan
düşsel olayları anlatırlar.

Düşsel akşamlarında yine
düşsel merdivenleri çıkar
düşsel bir balkondan aşağı
düşsel bir vadide uzanan
düşsel tepelerin sıralandığı
düşsel bir manzaraya bakar.

Düşsel gölgeler yaklaşır
düşsel bir yoldan doğru
düşsel şarkılar söylerler
düşsel gün batımlarında.

Düşsel aylı gecelerde yine
düşsel bir kadını düşler
düşsel bir aşk sunar kadın ona
işte o an yeniden duyar aynı acıyı
düşlediği düşsel zevkin aynısını
ve yeniden çarpmaya başlar
düşsel adamın kalbi.

Bu yılki Cervantes Ödülü 97 yaşındaki Şilili şair Nicanor Parra’ya verildi. Antişiir ya da Karşışiir’in yaratıcısı olarak tanınır. Boş duygusallıklara, içi boş makyajlı sözlere karşı olduğu bilinir. Şiir anlayışını göstermesi açısından en münasip şiiri şairleri Olympos’tan inmeye çağıran Manifiesto‘dur ama ben şimdi o uzun şiiri burada hızlıca çeviremedim.

Ama Düşsel Adam da Parra’nın şiir anlayışını yeterince açık ediyor gibi geldi bana. Şilili yazar Ariel Dorfman’ın Cervantes Ödülü’nün Nicanor Parra’ya verildiğini duyunca sarf ettiği final cümlesiyle bitirelim:

“Cervantes y Parra unidos, jamás serán vencidos…”

2 Yanıt to “Nicanor Parra: Bir Şiir”

  1. […] Rüyamda 15 yaşımdaydım ve vedalaşmak için Nicanor Parra’nın evine gidiyordum. İçeride ayaktaydı, kara bir duvara yaslanmıştı. Nereye gidiyorsun […]

  2. […] 15 yaşımdaydım ve vedalaşmak için Nicanor Parra’nın evine gidiyordum. İçeride ayaktaydı, kara bir duvara yaslanmıştı. Nereye gidiyorsun […]

Bir Cevap Yazın

