In memoriam: Chavela Vargas (1919-2012)

Ağustos 14, 2012

“(…)

Bugün Chavela Vargas’la tanıştım. Olağanüstü biri, lezbiyen, dahası; bana erotik olarak çok çekici geldi. Bilmiyorum; o da benim gibi hissetti mi? Ama o kadar özgür, rahat bir kadın ki, sanırım, eğer isteseydi, önünde o dakika çırılçıplak  soyunmakta bir an bile tereddüt etmezdim. Tekrar ediyorum, erotik bir kadın. Bilmiyorum, belki de cennetten bana gönderilmiş bir hediyedir.

(…)”

Frida K.

Kostarika’da doğup Meksiko sokaklarında büyüyen “La Chamana” lakaplı Latin Amerika’nın en büyük kadın ozanlarından Chavela Vargas geçen hafta 5 Ağustos 2012’de hayatını kaybetti. Yukarıda bir zamanlar aralarında bir ilişki olduğu iddia edilen efsane ressam Frida Kahlo’nun Meksikalı şair Carlos Pellicer’e Chavela Vargas’la ilk karşılaşmasını anlattığı mektuptan bir bölüm okudunuz.

Mektup her ne kadar bazı kesimler tarafından şüpheyle karşılansa da, Chavela Vargas bundan bir kaç yıl önce yayınladığı otobiyografisinde ve kendi resmi sitesinde yayınlayarak doğruluğunu desteklemişti. Ben mektubu Arjantin gazetesi Pagina12’nin Radar ekinden aldım, İspanyolca bilenler için konuyla ilgili başka çok değerli metinler de var aynı ekte.

Aşağıda Chavela Vargas’ın İspanyol ozan Joaquin Sabina’yla birlikte söylediği, benim en sevdiğim parçalardan biri olan “Noches de bodas”ı dinleyebilirsiniz:

“…her gece düğün gecesi olsun, her ay balayı…”

Bir Cevap Yazın

