Ulucanlar Yazışması: Sinan-Adnan Cemgil

Eylül 10, 2012

Sinan Cemgil’in Babası Adnan Cemgil’e Mektubudur:

13. 10. 1950

Babacığım.
Se ni ÇoK ÖZledim.

Sen buraYa ne zaMan
GeleceKsin.

Burada YağMUrlar
YağıYor.

Benim ÖğRetMeniM ne
YaZarSaM.

aferin diYor.

Adnan Cemgil’in oğlu Sinan Cemgil’e mektubudur:

11 Mart 1951

SİNANCIĞIM;

BU SABAH PENCEREDEN BAKINCA BİR DE NE GÖREYİM? HER TARAF BEMBEYAZ DEĞİL Mİ? DEMEK Kİ GECE KAR YAĞMIŞ.

YOZGATTA DA YAĞMIŞTIR HER HALDE. ŞİMDİ SİZ SOBAYI FAYRAP EDİP KEYİF ÇATIYORSUNUZDUR.

BANA KARLI BİR MASAL YAZIP GÖNDER.

BUNDAN ÖNCE SORDUĞUN SORULARIN CEVAPLARINI ARKAYA YAZIYORUM.

GÖZLERİNDEN ÖPERİM SEVGİLİ OĞLUM.

BABAN
Adnan Cemgil

Geçtiğimiz Cumartesi Ulucanlar Cezaevi Müzesi‘ni gezme şansım oldu. Gezdikten sonra yaşananları göstermek için değil de gizlemek için dizayn edildiğine kani olduğum bu tuhaf, dilsiz müzeden -Nazım Hikmet ve Yılmaz Güney’in ilk kez gördüğüm bir kaç fotoğrafıyla beraber- benim için en kaydadeğer ayrıntı olan Adnan Cemgil – Sinan Cemgil yazışmasını paylaşmak istedim. Mektuplar müzede 6. koğuşun girişinde bulunuyor.

Sinan Cemgil annesi ve abisiyle Yozgat’ta yaşıyordu. Baba cezaevine alınmış, öğretmen olan anne Nazife Cemgil ise Yozgat’a sürgüne gönderilmiştir. Adnan Cemgil’in mektubunun arkasında Sinan’ın sorularına verdiği cevaplar vardı ama mektup çerçevelendiğinden ve meraklısı için yanına herhangi bir not düşülmediğinden okuyup aktarmak mümkün olmadı. Mektupları aynen aktarmaya çalıştım. Selamlar…

Bir Yanıt to “Ulucanlar Yazışması: Sinan-Adnan Cemgil”

Bir Cevap Yazın

