Ricardo Piglia: Madame Bovary’nin Kızı

Şubat 7, 2014

Madame Bovary

“(…)

Asja Lacis üzerine bir anlatı yazmanın nasıl bir anlamı var, bilmiyorum, diyor Renzi bana ve ekliyor: Konu olarak seçilebilecek çok daha ilginç kadınlar var. Mesela, diyorum. Mesela Madame Bovary’nin kızı, diyor. Madame Bovary’nin kızının bir biyografisini yazmak gerek. Kitabın son sayfasında bir başka roman başlıyor, diyor ve kalkıp Flaubert’in kitabını bularak okumaya başlıyor: “Her şey satılınca elde on iki frank yetmiş beş santim kaldı. Bununla da Matmazel Bovary’nin büyükannesinin evine kadar seyahat masrafı karşılandı. İhtiyar kadıncağız da aynı yıl öldü. Rouault baba inmeli olduğu için kızı bir teyze yanına aldı. Kadın fakirdi, hayatını kazansın diye onu bir pamuk ipliği fabrikasına gönderdi.” Tekstil işçisi bir kadının, hem de Madame Bovary’nin kızı olan tekstil işçisi bir kadının hayatı, diyor Renzi, bu konu bana Walter Benjamin’in sevgilisinin hayatından çok daha ilgi çekici geliyor.

(…)”

 

Piglia, Ricardo. Formas Breves (2ª edición). Editorial Anagrama, Barcelona, 2001. pp. 89.
Türkçe alıntı: Flaubert, Gustave. Madame Bovary (2inci basım). Çevirenler: Nurullah Ataç – Sabri Esat Siyavuşgil. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1973. Sf.421. Boldlar bana ait.

Bir Cevap Yazın

